“KIŞ BAHÇESİ: JAPON ÇAĞDAŞ SANATINDA MİKROPOP İMGESİNİN KEŞFİ” SERGİSİ




Haber Merkezi –DG- Japonya'nın 14 genç çağdaş sanatçısına ait eserlerin yer aldığı "Kış Bahçesi: Japon Çağdaş Sanatında Mikropop İmgesinin Keşfi" isimli sergi açıldı. 

Çankaya Belediyesine ait Çağdaş Sanatlar Merkezi’nde, Japonya Büyükelçiliği, The Japan Foundation’ın iş birliğinde gerçekleştirilen serginin açılışına, diplomasi ve sanat camiasından çok sayıda davetli katıldı.

Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Akio Miyajima, serginin açılışında yaptığı konuşmada, kış bahçesinin iki anlamı bulunduğunu aktararak, şunları söyledi:

"İlk anlamı, kış mevsiminde solmuş, bitmiş bir bahçe imajı. Diğer anlamı ise bir seradır kış bahçesi. Burada eserleri bulunan sanatçılar, sanki bir kış bahçesinin zorlukları gibi bu çağımızın zorlukları içerisinde bu kolay olmayan dünyada olumlu yönler bulmaya çalışarak günlük hayatlarını sanki bir seranın içindeki habitat gibi değerlendirmeyi hedefliyorlar."

Miyajima, eserleri sergilenen sanatçıların bu ortamda manga, karikatür, anime, çizgi film veya bilgisayar oyunları gibi çağdaş oyunların yanı sıra sanki bir bahçede bulunan mikro organizmalar, böcekler, bitkiler gibi doğal unsurları bir araya getirerek hayatın anlamını keşfetmeye çalıştığını belirtti.

Büyükelçi, "Bu gördüğünüz eserler, zor çağımızdan olumlu yönler çıkartmaya çalışan sanatçıların yorumlarıdır. Sizlerde bu eserleri gezerken, kendi yorumlarınızdan parçalar bulacaksınız." diye konuştu.

Bu sergi, 1960'ların sonu ile 1980'lerin başı arasında doğmuş, 1990'ların sonu ile 2000'li yılların başında ise profesyonel anlamda kendisini göstermiş genç sanatçılar kuşağınca paylaşılan çağdaş Japon sanatındaki önemli eğilimleri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Sanatsal uygulamalarındaki gözle görülür farklılıklara rağmen, bu kuşaktaki sanatçılar ortak belli tutum ve sanatsal ilkelere sahiptir: Küreselleşmenin ekonomik çözülme olarak açığa çıkan olumsuz etkilerine, yaşam tarzlarının tekdüzeliğine ve dünya çapında yerel toplumların yıkımına karşı çıkan bu kuşaktaki sanatçılar, yöntem bakımından, mütevazı günlük materyalleri kullanarak ve ayrıca çocuksu bir doğallığı bilhassa benimseyerek elverişsiz bir durumu en iyi şekilde değerlendirme yoluyla kendilerine özgü bir hayatta kalma biçimi aramaktadır.

 İşte bu sergi, bu tür ortak noktaları olan 14 çağdaş sanatçının ifadesi ışığında ve teorik bir "mikropop" görüşü ile belirgin bir şekilde ortaya koyma girişimidir. Mikropop, eleştirmen ve küratör Midori Matsui tarafından ortaya atılan bir kelimedir.

Sergi, 17 Haziran'a kadar ziyaret edilebilir.