RUS GAZETESİNDE SANSÜR İDDİALARI

25/04/2020


İrem GÖL -DG- Rus ekonomi gazetesi Vedomosti’deki gazeteciler, editörü, Vladimir Putin’in desteklediği anayasa değişikliklerini eleştirmeyi ve bağımsız bir anketör tarafından üretilen bir veriyi kullanmalarını yasaklamakla suçladıktan sonra gazetenin yeni yönetimine isyan ettiler. Perşembe günü, editörlük personeli, yeni editörü Rusya devletine bağlı enerji şirketi Rosneft ve patronu Igod Sechin’i eleştiren bir köşe yazısını engellemekle suçlayan bir makale yayınladı.

“Yeni Vedomosti” adıyla yayınlanan makale, editörün izni olmadan yayınlandı ve uzun süre internette kalması beklenmiyordu. Makale: “İtibarını kaybeden Vedomosti, görevi olduğu gibi haberlerin ve yüksek kaliteli analizlerin yayınlandığı değil, okuyucuların ihtiyaçlarını yerine getirmeyen, ancak çıkarlarını ve isteklerini yerine getiren ve isimsiz sahiplerine bağımlı ve kontrol edilen başka bir medya kuruluşuna dönüşecek” diye yazdı. Gazete personeli, gazetenin kurulduğu değerlerin yanında olduklarını belirtti.

Yeni editör Andrew Shmarov gazetenin yayın politikalarını değiştirdiğini ancak sansür getirmediğini söyledi. “Sansür yasağını ihlal etseydim, beni mahkemeye götürebilirlerdi ancak şu ana kadar kimse bana karşı dava açmadı” dedi.

porno izlegaziantep escort bayanbrazzers